martes, 11 de febrero de 2020

REFUGI

El dimarts, 4 de ferbrer anàrem a Can Ventosa a veure l´obra de teatre del Refugi.
Ens va agradar  molt, i a partir d´aquest teatre hem tractat el tema de les migracions forçoses.



Abans d´anar al teatre vàrem estar reflexionant i parlant de diferents temes...aquestes converses ens ajudarien a entredre´l.
Aquí vos deixo les reflexions dels espies i les espies:

  -Què t´agrada d´estar a casa?

  • La tranquilitat.
  • La seguretat.
  • Que estic calentet.
  • La felicitat.
  • La família.
  • Les meves joguines.
  -Quines coses poden passar per haver de partir?
  • Una guerra.
  • Malaltia.
  • Incendis.
  • Per feina.
  • Per amor.
  • Per una catàstrofe natural.
Aquí ens vam adonar que les migracions no sempre són voluntàries, que en ocasions, també són forçades.

   -Com vos agradaria que us rebin al país on viatjau?
  • Ens agradaria trobar un llit, una casa i menjar.
  • Ens agradaria fer amics nous.
  • Ens agradaria que la gent fora educada.
Després del teatre i una vegada a l´aula vàrem reflexionar sobre tot allò que havíem vist. Aquí vos deixo alguna de les nostres conclusions i reflexions:

-Quines coses importants tenim a casa nostra i que ens agrada que els altres respectin?

 -La meva personalitat i manera de ser (Jon)
 -Les joguines (Martina)
 -Els nostres animals de companyia (Juan)
 -El menjar, que no comencin a dir "quin fàstic        això que has fet per dinar, per exemple" (Mar) 
 -Les normes de la casa. ( Mica, Iris, Pedro)

-Coses que feim per a que la família i/o els amics ens acceptin i ens estimin:

 -Abraçar-nos (Eric)
 -Respectar-nos (Daria)
 -Ajudar a les tasques de la casa (Mar)
 -Jugar amb ells (Pedro)
 -Compartir (Víctor)

-Què creus que li ha passat al personatge que busca una nova llar abans d´arribar fins aquí?

 -Una guerra (Juan)
 -Un terratrèmol (Paula)
 -Ha perdut el seu lloc de feina (Mica)
 -Era pobre i busca un lloc millor (Sofía i Didac)
 -La família va morir en un accident (Mar)
 -Una catàstrofe natural (Iris)

Vas néixer en un altre país o els teus pares/avis?

-A Uruguai (Daria)
-El meu pare a Argentina i la meva mare a Itàlia     (Maya)
-A Brasil (Rodrigo)
-La meva mare i el meu pare al Marroc (Dina)
-La meva avia a Alemanya (Juan)
-Els meus avis a Brasil (Sofía)

-Com t´has sentit quan has viatjat a un altre país on es parla una altra llengua?

-M´he sentit bé, però no entenia res. (Marc C.)
-Rara, no entenia res. (Noa  i Mica)
-M´he sentit bé (Mar, Sara i Eric)
-M´he sentit llest perquè jo coneixia una llengua   (espanyol) que quasi ningú coneixia (Jon)
-Tímid i raro (Iván)
-Asustat (Víctor)







1 comentario: